Firefox te scapă de reclamele enervante, dacă folosești acest browser

de: Alexandru Puiu
24 01. 2019

Firefox Focus a ajuns să se bucure de o serie de actualizări importante care îți fac experiența navigării pe internet de pe mobil semnificativ mai relaxantă. În cazul de față, de exemplu, te scapă de reclamele deranjante printr-un ad-blocker.

Concurența în domeniul browserelor de internet pentru mobil a devenit mai acerbă ca niciodată. Deși majoritatea utilizatorilor de iPhone folosesc Safari, iar posesorii de Android nu se feresc de Chrome, sunt din ce în ce mai multe motive să încerci și câteva alternative.

Firefox Focus este unul dintre cele două browsere oferite de Mozilla pentru iOS și Android. Versiunea standard de Firefox pentru mobile este menită să-ți sincronizeze toate datele de navigare și semnele de carte cu browserul tău de pe desktop. În schimb, Firefox Focus pune accent pe intimitate și viteză, cu artificii cât mai puține.

Firefox Focus a fost creat încă de la început cu scopul de a preveni majoritatea site-urilor să-ți urmărească activitatea online pentru a-ți servi reclame personalizate. Într-o oarecare măsură, bloca și câteva reclame, dar respectiva particularitate va fi luată mult mai în serios printr-o actualizare iminentă.

Cei de la XDA Developers au descoperit mai multe referințe pe platforma de urmărire a bug-urilor Bugzilla către un mecanism elaborat de blocare a reclamelor. Din câte se pare, acela se va apropia din prisma comportamentului într-o măsură semnificativă de ad-blocker-ul pe care îl cunoaștem pe desktopuri și laptopuri.

Ad blocker-ul va fi introdus în Firefox Focus 9.0. Deși nu se știe o dată exactă pentru lansarea sa, nu ar trebui să dureze mai mult de câteva săptămâni până când va ajunge la majoritate utilizatorilor. Cel mai probabil, posesorii de iPhone vor fi privilegiați și îl vor putea experimenta primii.

Scopul blocării reclamelor în Firefox Focus va fi de sporire semnificativă a timpului de încărcare pentru pagini web. În prima fază de propagare va ajunge la aproximativ 50% dintre utilizatorii aplicației și, în funcție feedback și de modul în care le influențează experiența de navigare a utilizatorilor, va ajunge și la restul.